Fra den 2/1 - 28/6 2013 rejser vi jorden rundt. Rejseruten er: Uruguay, Argentina, Chile, Australien, Thailand, Burma, Indonesien, Borneo og Singapore. På denne blog vil vi løbende skrive om turen.

Janne og Esben

tirsdag den 5. februar 2013

Down under - Sydney

Ahhh - tilbage i Sydney. Den by er nu fantastisk. Havnen, harbour bridge, operahuset og strandene.

Vi har boet på et hostel, som havde en tagterrasse med panoramaudsigt til netop harbour bridge og operahuset. Ikke det dårligste sted at spise sine morgen- og aftensmad. Ligeledes havde vi udsigt til dele af havnen og operahuset fra vores værelse - nice!

Denne gang har vejret desværre ikke vist sig fra sin bedste side, så de første to dage var det overskyet med regnbyger af og til. Tiden blev derfor brugt på at gå rundt i Sydney midtby, hvor vi besøgte Queen victoria building (et flot shoppingcenter) og Sydney aquarium, hvor vi bl.a. så søkoer og næbdyr, som begge lever vildt i Australien.

Det lykkedes os også at få billetter til en koncert i operahusets store sal en aften. Vi så forestillingen The legend of Zelda - en klassisk koncert (Sydneys symfoniorkester) bygget op over et computerspil. Operahuset er mindst lige så imponerende indvendigt, som det er udvendigt.

Den sidste dag var vejret bedre, så vi tilbragte en dag i Manly, der er en forstad til Sydney. Færgeturen derud er en oplevelse i sig selv, hvor man sejler ud gennem havnen, og dermed får den bedste udsigt ind over byen. I Manly slappede vi af på stranden med en lille picnic og fik lidt sol, inden vi tog tilbage om aftenen.

Denne gang har vi også begge for første gang fået jetlag. De første to dage vågnede vi omkring kl 3.30 om natten, og på tredjedagen kl 6.00. Vi er begge fortsat morgenmennesker hernede, men arbejder os stille og roligt fremad mod at vente med at vågne til kl 7.00.